Biyogaz Üretim Prosesi

Biyogaz üretimi, toprak seviyesinin üzerinde yer alan giriş tankına, organik atık ve artıkların doldurulmasıyla başlamaktadır. Giriş tankına doldurulan hammaddeler, yeterli akışkanlıkla birlikte fermantöre iletilir. Fermantöre giden akışkan hammadde yer alan karbonhidratlar, proteinler ve yağlar burada çeşitli bakterilerin etkisiyle önce, karbondioksit, asetik asit ve büyük oranda çözülebilir uçucu organik maddelere dönüşür.

Daha sonra bu uçucu yağ asitleri yine bakterilerin etkisiyle hidrojen ve asetik asite çevrilir. En sonunda ise oluşan hidrojen ve asetik asit son ürün metana çevrilir. Metan yani biyogaz, hareketli gaz depolama tankında birikir fermantörde yer alan biyogaz çıkışından alınır. Bu çevirme işleminden arta kalan artık maddeler ise fermantörün atık çıkışından, toprak seviyesinin altında olan çıkış tankında biriktirilir. Bu atık, biyogübre olarak adlandırılır ve tarımda kullanılabilir.

proses

Bu prosesin doğru ve güvenli işlemesi için;

•  Fermantörde (üretim tankı-sindireç) kesinlikle oksijen bulunmamalı,
•  Antibiyotik almış hayvansal atıklar üretim tankına alınmamalı,
•  Deterjanlı organik atıklar üretim tankına alınmamalıdır,
•  Ortamda yeni bakteri oluşturulması ve büyümesi için yeterli miktarda azot bulunmalı,
•  Üretim tankında asitlik 7,0 - 7,6 arasında olmalı,
•  Metan bakterileri için substratta (S) sirke asidi cinsinden organik asit konsantrasyonu 500 - 1500 mg/litre civarında olmalı, •  Fermantör sıcaklığı 35 ºC veya 56 ºC de sabit tutulmalı,
•  Üretim tankına ışık girmemeli ve ortam karanlık olmalı,
•  Üretim tankında minimum %50, optimum %90 oranında su olmalı,
•  Ortamda metan bakterilerinin beslenmesine yetecek kadar organik madde parçalanmış-öğütülmüş olarak bulunmalıdır.

Powered by Blogger